1. Welcome to NoFap! We have disabled new forum accounts from being registered for the time being. In the meantime, you can join our weekly accountability groups.
    Dismiss Notice

Min resa

Discussion in 'International Discussion' started by Mrgreen63, Sep 13, 2021.

Tags:
  1. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    Planerar att lägga ut min resa till ett liv utan porr-onani här,
    Har nu 3 dagar utan detta missbruk och planerar att upphöra helt med detta,
    Vet inte riktigt än hur jag ska ha det här men tänker mig kunna återkomma hit med regelbundenhet och uppdatera hur det går för mig, men även kunna skriva av mig här lite
     
    Dank24 likes this.
  2. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    Idag onsdag snubblade jag igen, började med en länk på facebook, hade redan raderat den på tlf igår
    Men nu på morgonen hittade jag den på paddan och det en ledde till det andra
    Så nu börjar jag på ruta ett igen segt
    Var inte tillräckligt stark och raderade den igen, det var mitt misstag att vara beslutsam o radera o gå ut och byta spår
    Ska göra det nästa gång
     
  3. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    hur fortsätter jag efter detta? jo jag reser mig upp och fortsätter vandringen mot ett porr/onani fritt liv
    vad kan ja lära mig av detta? att vara mer öppen med mig själv inte isolera mig från andra männinskor, eller fastna i självömkans bubblan där jag tycker synd om mig själv som leder till tankar om meningslöshet och sedan in i porren/onani
    Har haft som intention att gå upp o ge mig ut o gå eller springa men i går var jag seg o trött(kvällsvecka på jobbet) att aktivera sig är ett bra sätt att komma igång på morgonen för det är då det är lättast att falla,
    Det kan visserligen inträffa vid andra tider men en bra start på dagen hjälper till att komma på rätt spår
    Idag torsdag känns som en bra dag utan porr vill hålla det,
     
  4. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    Fredag 17/9-21 humöret svajar ena stunden glad o har framtidstro o andra skam och besvikelse
    Måste härda ut för det kommer bli bättre, det kommer kännas lättare bara jag kommer förbi dessa första dagar
    Måste vara vaksam med att komma igång på mornana de veckor jag jobbar kväll
    Dagtid är tristess, och trötthet en fara och att inte kunna fokusera på rätt saker
     
  5. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    Lördag 18/9-21
    Läste på ett forum om hur en person var och sökte efter material omedvetet? På youtube
    Men kom på sig själv och lyckades att avstyra och lämna datorn och gå ut och promenera istället
    Det påverkade mig djupt för hur många har inte jag själv slö surfat och det slutat med att jag sökt upp "fel" sidor

    Det manar till eftertanke och det är något som jag måste ta med mig, för jag har en benägenhet att ursäkta mig med att suget, tankarna,är så starka och det är så svårt att slå bort dem
    Jag ska fortsätta med att öppna mig för andra och inte "isolera" mig detta gäller speciellt när jag är med andra människor
    Jag har en benägenhet att sätta upp en mur eller en barriär, Inte släppa in någon nära mig
    Jag har arbeta med det de senaste veckorna och jag tycker att det börjar göra nytta
     
  6. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    19/9-21 söndag
    Dag för dag timme för timme det är så jag ser kampen nu har längtat förut efter den dag om 3mån 6mån och trott att bara jag når 90 dagar eller 180 dagar så kommer jag vara botad men jag inser nu att detta är en kamp livet ut och behöver vara vaksam och alert på att inte slappna av
    Utan arbeta på att skapa ett liv utan porr/onani,

    Idag Söndag och det har gått bra utan några större begär eller något sug men samvetet och skammen gör sig fortfarande påmint
     
  7. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    20/9-21 Måndag
    En bra dag utan några större problem, inget sug efter porr utan dagen har flutit på bra
    Fortsätter att försöka vara närvarande i nuet och öppen o tillgänglig till andra
     
  8. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    21/9-21 Tisdag
    Skiftarbete kan vara väldigt påfrestande därför det är svårt att få regelbundenhet, idag har jag varit väldigt trött och då är det svårt att hålla tankarna i ordning, men dagen har flutit på bra, inga nämnvärda problem, fortsätter att arbeta på att öppna mig för andra personer och bli mer social
     
  9. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    23/9-21 Torsdag
    Har idag haft lite fantasier, vad det beror på har jag funderat på
    Har haft en jobbig vecka på jobbet, och trött när jag kommit hem inte orkat ge mig ut o röra på mig det är ett andningshål som jag har haft
    Är även ganska så slö och oengagerad men har inte haft någon tanke på att ge mig ut o porrsurfa
    Hoppas att jag kan fortsätta denna positiva trend som jag är inne i nu
    Är också försiktig så att jag inte försätter mig i någon sinnesstämning där jag börjar se mig som ett offer eller börjar tycka synd om mig som bara leder till återfall
    Utan jag måste fortsätta förändra mitt sätt att tanka och tänka positivt
    Även om det har varit en jobbig vecka så kommer det bättre dagar framöver
     
  10. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    26/9-21Söndag
    De senaste dagarna har varit jobbiga,ingen energi för att sysselsätta mig brukar annars vara ute o springa ett par ggr i veckan men denna veckan har jag varit orkeslös
    sedan i fredags har jag även haft fantasier om sådana kvinnor som jag chattat med men även hon som mötte min blick på köpcentret och som var så urbota snygg
    väldigt svårt att slå bort dessa fantasier vet inte hur jag ska tackla dessa tankar, men målet är ju att bygga ett nytt liv utan porr/onani så bara det att jag kan stoppa själva handlingarna porrtittande/chattande/onani är ju ett steg framåt
    En sak som jag lagt märke till det var att när jag hade väldigt starka fantasier och ett starkt sug det var att när jag kom igenom suget eller fantasierna försvann, då kändes det nästan som en tid efter orgasm, kroppen eller jag kände mig tillfredsställd eller harmonisk
    Det är svårt att förklara men allt sug eller begär bara rann av det var så för ca en dag men sedan såg jag HENNE och då började allt på nytt fantasier inte lika kraftigt som tidigare
    Det kommer tillbaka till vad jag sagt förut att det handlar om att styra tankar bort från det som triggar, men när jag blir triggad då faller jag in i den där bubblan där allt annat är ointressant utan bara min egen tillfredsställelse,
    Även min tilltänkta partner hon är ju där bara för min tillfredsställelse, lösningen för mig är att bli mer öppen mer social engagera mig mer i andra människor än i min egen njutning
     
    Last edited: Sep 26, 2021
  11. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    1/10-21 Fredag
    De senaste dagarna har flutit på bra,sen i söndags har jag inte överhuvudtaget tänkt på sex/porr utan har varit försiktig och just tagit timme för timme och ansträngt mig för att vara i nuet
    Att just förändra min syn och värderingar är en viktigt steg i tillfrisknandet för vad innebär det att konsumera porr?
    Skulle jag göra samma sak i öppet?
    Porren innebär att jag ser på när andra har sex med varandra, och jag tillfredsställer mig i tillsammans med dem, eller smyger på andra
    I det verkliga livet är ett sånt beteende långt ifrån vem jag vill vara
    Och vad gör detta med mig? Skammen, det ständiga dåliga samvetet, inte kunna se människor i ögonen ,
    Jag förvägrar andra andra mig själv, jag blir en väldigt självisk person som sätter min njutning framför min frus, mina barns välbefinnand,
    Det är en person som jag inte vill vara det känns skönt nu att vara fri som jag varit nu i över 2 veckor
    En enorm börda har lyfts från mina axlar,jag vet att det kommer tyngre dagar fram över. Och den enda vägen är framåt inte se tillbaka och förändras inte fantisera eller se mig själv som ett offer för mina egna begär
    Utan jag kan slå bort tankar och begär,
     
  12. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    6/10-21 Onsdag
    Fram till i går har det gått som på räls inga tankar eller några triggers
    men i går blev jag så besviken på min syster och gick in i en djup bubbla av grubblerier och besvikelse
    idag gick jag in på insta och letade upp triggande matrial
    det enda positiva var att det var bara triggande inte att jag gick vidare och började på porrr eller något annat grovt
    jag har inte heller gått vidare och onanerat utan jag nöjde mig med att titta på bikinibrudar
    har funderat på att nollställa men jag ser det som en framgång att jag inte har tagit steget fullt ut
    Det är en framgång för mig om jag kan gå vidare efter detta och inte agera ut av detta
    brukar alltid när jag har agerat ut rödmarkera i almanackan nu blir det nog inte rött, rosa för det var nära men inte ett fullskaligt återfall

    måste bli bättre att hantera besvikelser
    Det kan nog vara att det är nu 3dje veckan som jag varit fri från porr och det brukar vara en trigger när jag bryter en gräns
     
  13. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    28/10-21 Torsdag
    Har haft flera återfall den senaste tiden, inte haft lust o skriva här
    Min motivation är verkligen låg och det känns som jag aldrig kan komma över mitt missbruk av porr/onani

    Vet inte hur jag ska kunna få kraft att starta om nu känns det verkligen tungt
     
  14. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    7/11-21 Söndag
    Är nu inne på min 10onde dag utan porr /onani igår var det väldigt nära jag sökte upp porrsite men tog mig där ifrån och lämnade datorn, nu på morgonen har jag haft väldigt intensiva fantasier men än så länge lyckats hålla mig ifrån att agera ut
    Är det ett återfall att söka upp en porrsite? Jag valde att se det som en styrka att lämna o gå där ifrån
    Nu kommer en jobbig period för nu är det kvällsvecka på jobbet o då är jag mycket ensamen
    Min kamp går vidare och jag har varit väldigt låg senaste tiden hoppas jag kan ta mig igenom detta så bättre dagar kommer de kommer det vet jag
     
  15. Mrgreen63

    Mrgreen63 Fapstronaut

    18
    13
    3
    19/12-21 Söndag morgon
    Det är nu över en månad sen jag var här och under 5 dagar under denna perioden har jag varit ute o sökt upphetsande material det börjar oftast med en tanke som är svårt att slå bort, som sedan under en tid fortsätter att komma tillbaka och slutet blir alltid porrsurf eller sexchatt och onani
    Dessa 5 dagar innebär inte att jag hela tiden sitter där med könet i handen och stirrar på tlf eller dator
    utan det är sug i sinnet som är fruktansvärt svårt att slå bort eller att motstå
    I början kan jag motivera mig att slå bort tanken men den brukar återkomma, jag har under många år funderat hur jag ska hantera dessa återkommande krav eller begär i mitt sinne
    Sakta tycker jag ändå att jag börjar kunna hantera dessa begär inom mig det går sakta men det är som att vända en superttanker först är stoppstrläckan flera km och sedan ska fartyget vändas och det är en stor vändradie för en super tanker tänker jag mig
    Och jag känner mig som en supertanker som ska vändas ändra riktning speciellt om man som jag har missbrukat porr sedan 6-7 åldern när jag först kom i kontakt med porr tidningar
    i dag är jag närmare 60 så det är över 50år av övning i ett själviskt begär att bara tänka på min egen hjutning,
    det är många saker jag måste lära mig att hantera inom mig själv, många känslor, som måste bearbetas, tankar som måste omdirigeras, sås bort tvinga sig tänka på annat
     

Share This Page